האם כדאי להשתמש באייקונים ואימוגים לקידום אתרים?
בפוסט הבא נעבור על שאלה שעולה למקדמי אתרים רבים והיא: "האם שימוש באייקונים ואימוגים מועילה לקידום אתרים?"
בגוגל אומרים שהאימוג'ים לא יזיקו, אבל גם לא יעזרו לצורך קידום אתרים.
שימוש באימוג'י בכותרות עמודים ובתיאורי מטא מותר, אך לא יעזור לקידום אתרים וגוגל אף עלולים להתעלם מהאייקונים או מהאימוגים.
כך אמר המנהל הבכיר במחלקת החיפוש של גוגל, ג'ון מולר, במהלך מפגש שעות המשרד של Google Search Central SEO שהוקלט ב-28 בינואר.
אחת השאלות שהוגשו שואלת אודות עדכון לגבי עמדת גוגל לגבי אימוג'ים, במיוחד בכל הנוגע לשימוש בהם בכותרות ובתיאורים בפוסטים וכתבות.
מבחינה רשמית – אתרים רשאים להשתמש באימוג'י בעת אופטימיזציה של דפים, מכיוון שהם אינם נוגדים אף אחת מההנחיות של גוגל.
אבל האם מומלץ להשתמש בהם?
אופטימיזציה של דפי אינטרנט באמצעות אימוג'י נראית כמו מאמץ מבוזבז, אבל אתם יכולים להחליט בעצמכם לאחר קריאת התגובה של גון מולר כאן למטה.
העמדה של גוגל לגבי שימוש באמוג'י בכותרות ותיאורי עמודים
אתרים יכולים להשתמש באימוג'י בכל מקום שהם רוצים – בין אם זה בכותרות, בתיאורי מטא או בתוכן הראשי.
עם זאת, אין התחייבות שגוגל תציג אותם בתוצאות החיפוש.
גוגל משכתבת את רוב הכותרות כפי שהיא, אבל גם אם היא תבחר להציג את הכותרת שכתבת היא עלולה להתעלם מהאימוג'ים.
ג'ון מיולר אומר שגוגל לא תציג אימוג'י אם הם מפריעים או גורמים לקטע החיפוש להיראות מטעה.
במקום זאת, גוגל תנסה להבין את המילה המקבילה ולהשתמש בה במקום.
תגובת גון מולר מגוגל:
"אתה בהחלט יכול להשתמש באימוג'י בכותרות ובתיאורים בדפים שלך. אנחנו לא מציגים את כל אלה בתוצאות החיפוש, במיוחד אם אנחנו חושבים שזה די משבש את תוצאות החיפוש במונחים של, זה נראה מטעה אולי, או דברים מסוג זה. אבל אתה בהחלט יכול לשמור אותם שם, זה לא שהם גורמים לבעיות. אני לא חושב שיהיה לך יתרון משמעותי בהצבת אלה שם, כי לכל היותר מה שאנחנו מנסים להבין הוא מה המקביל לאימוג'י הזה ואולי גם להשתמש במילה הזו, שקשורה לדף".
אמנם אימוג'י לא יגרמו לבעיות ב-SEO של האתרים שלכם, אבל, מצד שני, הם גם לא יעשו שום דבר כדי לעזור.
גוגל לא נותנת משקל רב יותר לכותרות ולתיאורים עם אימוג'י רק בגלל שהם צבעוניים יותר מטקסט רגיל, אומר מולר:
"אבל זה לא שאתה מקבל יתרון עבור סוג של כמו, הו, יש לך סוג של כותרת צבעונית. אז מנקודת המבט הזו, אם אתה רוצה שיהיו אלה בכותרות ובתיאורים שלך, לך על זה. אם אתה לא רוצה אותם שם אז זה גם בסדר. אני לא חושב שזה פוגע או פוגע בקידום אתרים או עוזר לקידום אתרים בכל דרך שהיא."
כאשר לוקחים את כל הדברים האלה בחשבון, כנראה שעדיף לכם לכתוב כותרות ותיאורים בטקסט רגיל.
אימוג'ים מותרים, אבל אם גוגל יציגו אותם זה סיפור אחר לגמרי
אין גם יתרון מהותי בשימוש באימוגי לקידום אתרים על פני טקסט.
היתרון הפוטנציאלי היחיד לאמוג'י הוא שיעור קליקים משופר, אז זה משהו שתצטרכו לשקול כשתחליטו אם כדאי להשתמש בהם.
התגובה המלאה של מולר בסרטון למטה: