החשיבות של תגי מטא בקידום אתרים
ניתן להשתמש בתגי מטא כדי להגביר את הנראות של אתר במנועי חיפוש, ולכן אין ספק שהן חשובות לקידום אתרים.
מצד שני, הם יכולים להשפיע לרעה על דירוג ה-SEO של האתר שלכם אם הם נכתבים בצורה לא נכונה.
בואו לגלות מה הם מטא תגים, למה הם חשובים לקידום אתרים וכיצד להשתמש בהם נכון כדי להפיק את היתרונות.
מהן מטא תגים?
מטא-תגים הם קטעי קוד HTML שניתן לסרוק על ידי רובוטים של מנועי חיפוש כמו גוגל.
הם משפיעים בקביעת הנראות של דף אינטרנט בתוצאות החיפוש. מטא תגים מתווספים לקטע של הדפים וניתן לראות אותם רק בקוד ה-HTML:
מדוע מטא תגים חשובים לקידום אתרים?
מטא תגים הם אחד מהערוצים העיקריים שיש לאתר כדי לתקשר עם הבוטים של מנועי החיפוש – בוטים כגון גוגל בוט הם אלה שאחראים לסריקת תוכן הדפים שיש באתר לאינדקס. מטא תגיות משמשות כדי לציין בפני מנועי החיפוש אם יש להוסיף דף לאינדקס או לא, ומוסיפות מידע נוסף על תוכנו.
הדבר הזה הופך מטא תגיות להיבט הליבה של אסטרטגיית SEO משתי סיבות עיקריות. יחד עם כתיבה וקביעת תצורה טובה של מטא תגיות, אנו יכולים לעזור לרובוטים להבין טוב יותר את התוכן של כל עמוד באתר, כך שיש לנו סיכוי גבוה יותר לדירוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש.
בנוסף, מטא תגים יכולים להציע מידע נוסף ואיכותי למשתמשים על מנת להשיג יותר קליקים ושיעור קליקים גבוה יותר בחיפושים, כמו גם להציע להם חוויה טובה יותר בתוך האתר.
דוגמאות למטא תגים
מטא תגים הם חלק מהותי מאסטרטגיית SEO מוצלחת, לכן חשוב לכתוב אותם בצורה ייחודית תוך התחשבות בגוגל על מנת לדרג גבוה יותר, אך גם לחשוב על המשתמש. בוא נראה כמה דוגמאות איך כדאי ואסור לכתוב מטא תגיות.
דוגמאות לתגיות מטא כותרת ותגיות מטא-תיאור מקוריות
דרך ציון תגי מטא כותרת ומטא תיאור אנו מציינים הן לרובוטים והן למשתמשים את הנושא העיקרי של הדף ועל מה הוא עוסק, הם צריכים להיות כתובים בצורה ייחודית ומקורית כדי שיתארו את התוכן וימשכו את תשומת הלב של המבקרים. כך נוכל להצליח להופיע גם מעל אתרים או אתרים מובילים אחרים.
מצד שני, אם לא נעשה אופטימיזציה של תגי הכותרת עם מילות המפתח והנושאים העיקריים של העמוד, וגם לא בצורה אטרקטיבית, יהיה קשה יותר להופיע במיקומים הראשונים.
ולא רק זה: מומלץ גם להימנע מציפוף מילות מפתח, מה שאומר שאסור לנו לחזור על מילה יותר מדי כי אחרת היא נראית לא טבעית.
דוגמאות למטא-תגים שיכולים להזיק לכל האסטרטגיה הדיגיטלית שלנו
הגדרה גרועה של מטא תג, בין אם בטעות או בחוסר ידע, עלולה לפגוע במידה ניכרת בכל הנראות של האתר.
במקרה זה, אנו מדברים על מטא-תג הרובוטים עם "content="noindex שבאמצעותו אנו מציינים למנועי החיפוש שאיננו רוצים שעמוד יוכנס לאינדקס. דוגמה זו של מטא תגיות רובוטים, קשה לקבל קליקים אורגניים על דף אינטרנט מגוגל מכיוון שהוא לא יופיע בתוצאות.
מצד שני, עם "content="index אנחנו כן אומרים לרובוטים שאנחנו רוצים שיופיעו באינדקס בתוצאות החיפוש.
מסיבה זו, חשוב מאוד לדעת כיצד להימנע מדוגמאות אלו של מטא תגיות שיכולות להפחית במידה ניכרת את הנראות של האתר במנועי החיפוש.
איך לכתוב מטא תגים
אם אתם תוהים איך לכתוב מטא תגיות כדי לקבל ביצועים טובים יותר, חשוב שתמיד תכתוב תוכן מתוך מחשבה על המשתמשים שלכם. לאחר מכן, אם אסטרטגיית קידום האתרים מיושמת היטב, היא תעזור לכם לדרג את הדפים שלכם באופן אוטומטי.
זו הסיבה שכאשר אתם כותבים מטא תגים עליכם לזכור לכלול את הנושא של העמוד או את הנושא שלו. אם זה אפשרי עם מילת המפתח העיקרית או מילים נרדפות, במיוחד במקרה של תגיות כותרת ומטא-תיאורים.
כשכותבים אותם חשוב לעקוב אחר הטיפים הבאים כדי לעקוב אחר ההנחיות של גוגל כדי לנסות לדרג טוב יותר.
תגיות כותרת TITLE TAGS
על ידי שימוש בתג הכותרת Title Tag, אנו מציינים את הכותרת של תוכן העמוד הן לגוגל והן למשתמשים במנועי החיפוש. אין לבלבל בין תג זה לבין כותרתH1, הכותרת הראשית של הטקסט. המטא תג של הכותרת גלוי רק למשתמשים בתוצאות החיפוש, אך לא בתוך הדף.
שיטות עבודה מומלצות לכתיבת תגי כותרת:
- סכמו את הנושא הראשי של הדף עם מילת המפתח או המונחים העיקריים.
- כתבו כותרות ייחודיות, מקוריות ומושכות כדי למשוך את תשומת הלב של המשתמשים ולהגדיל את ה-CTR של העמוד.
- תיצרו תיאור מדויק ובאופן תיאורי בהתבסס על תוכן העמוד.
- אין לחרוג או לחזור על מילות מפתח.
- כתבו לא יותר מ-60 תווים בקירוב (מקסימום 580 פיקסלים).
איך לכתוב תגיות כותרת
ב-Wordpress או בכלי CMS דומים, אתה יכול להתקין תוספים לקידום אתרים כגון All in One SEO, Rank Math או Yoast SEO שיעזרו לכם לערוך ולהציג תצוגה מקדימה של תגי הכותרת שלכם.
ב – CMS מסוימים תג הכותרת יתאימו אוטומטית לכותרת של הדף או הבלוג שלכם. לדוגמה, ב-CMS החינמי של HubSpot הכותרת שלך תופיע גם כתג הכותרת שלך וגם כ-H1.
לפעמים, ייתכן שתרצו שהכותרת ותג הכותרת שלכם יהיו מעט שונים. לדוגמה, ייתכן שתרצה שתג הכותרת שלכם יהיה קצר יותר, כך שהוא לא יקוצץ בתוצאות החיפוש.
במקרה זה, תוכל להוסיף תג כותרת נפרד על ידי הדבקת קוד בחלק המתקדם של הגדרות הדף שלכם.
תגי מטא-תיאור
תגיות מטא-תיאור מציעות אפשרות להוסיף תיאור קצר של העמוד, אשר יהיה גלוי בתוצאות החיפוש.
למרות שגוגל לא תמיד מציגה את התוכן שהיוצר הציע, לפעמים זה יכול להיווצר אוטומטית דרך תוכן העמוד אם הם מעריכים שאלו שנוצרו על ידי המשתמש אינם מספיק "איכותיים" או אינם קשורים לשאילתה של המשתמש .
שיטות עבודה מומלצות לכתיבת תגיות מטא-תיאור:
- כתוב את המטא-תיאורים בצורה אישית המסכמת את תוכן העמוד.
- כלול את מילת המפתח בתחילת המשפט בצורה טבעית ומבלי לחזור עליה בשפע.
- הפוך אותם לאטרקטיביים ומקוריים.
- שמור אותו בין 140 ל-160 תווים בקירוב (מקסימום 920 פיקסלים).
איך לכתוב תגיות מטא-תיאור
אתם יכולים גם להשתמש בתוספים של SEO שיעזרו לכם לערוך ולהציג תצוגה מקדימה של תגי תיאור:
ל CMS-סים רבים יהיה שדה טקסט פשוט שבו תוכל להזין את המטא תיאור שלכם. מערכת ה-CMS תוסיף עבורך את הטקסט הזה לקטע שלכם. כך זה נראה ב- HubSpot CMS.
תגי מטא-רובוטים
מטא-תג Robots הוא אחד ממטא-תגי החשובים ביותר באסטרטגיית SEO. תג זה אומר במפורש למנוע חיפוש אם יש להוסיף דף לאינדקס או לעקוב אחריו, או לא.
באופן כללי, ערכי ברירת המחדל הם index, follow ואין צורך לציין אותם ברוב המקרים. בכך אנו מציינים לרובוטים שאנו רוצים שהדף יתווסף לאינדקס על ה-SERPs ושניתן לעקוב אחריו.
בכיוון השני, אם אנו מציינים את הערכים noindex, nofollow, אנו אומרים לגוגל שאיננו רוצים לעקוב אחר הקישורים הללו ולא להופיע במנועי החיפוש.
שיטות עבודה מומלצות לכתיבת תגיות Meta Robots
אל תבלבלו בין תגי noindex לבין robots.txt. באמצעות קבצי robots.txt אנו מציינים למנוע חיפוש אם ברצוננו לסרוק חלק מהדפים או לא, בעוד באמצעות תג רובוטים אנו מודיעים אם יש להוסיף אתר לאינדקס או לא. לכן חשוב לא לחסום דפי noindex בקבצי robots.txt, מכיוון שרובוטים לא יוכלו לקרוא אותם
כיצד לכתוב תגיות Meta Robots
אתם יכולים לערוך את תג הרובוטים עם Rank Math או Yoast SEO:
תג Meta Viewport
תג המטא viewport משמש כדי לשלוט באופן שבו אנו אומרים למנועי החיפוש כיצד לרנדר ולהציג דף במכשירים שונים (נייד, טאבלט ושולחן עבודה).
שיטות עבודה מומלצות לכתיבת תגיות Meta Robots:
השתמשו בתגית מטא viewport בכל האתר שלך כדי להתאים את התוכן לגרסה הניידת.
כיצד לערוך את תג התצוגה?
אם אתם יודעים מה אתם שאתם באמת עושים, אתם יכולים לערוך את תג התצוגה שלכם במסמך שלכם. אם לא, השתמש באפשרות המומלצת כברירת מחדל:
… … …הרשימה המלאה של כל המטא תגים
עברנו על כמה מטא תגים בכתבה הזאת, אבל, יש המון מטא-תגים נוספים. לפניכם רשימה מלאה של מטא תגיות עיקריות עבור מאמצי קידום האתרים שלכם:
- תגיות כותרת – כדי לתת שם לדף שלכם במנועי חיפוש.
- תגי מטא תיאור, לתיאור הדף שלכם במנועי חיפוש.
- מטא תגי Robots , להוספת דף לאינדקס או לא
- Nofollow, Sponsored ו UGC , לקישורים יוצאים.
- מטא תגי OG – Open Graph של כרטיסי טוויטר, מטא תגיות עבור שיתוף התוכן במדיות החברתיות.
- Viewport Meta Tag לציון כיצד לעבד דף במכשיר נייד.
- מטא-תגיות שפה, לציון שפת התוכן של הדף
- מטא תג Notranslate, כדי לומר לגוגל לא לספק תרגום שנוצר אוטומטית.
- nositelinkssearchbox meta-tag, כדי לא להציג את תיבת החיפוש של sitelinks.
- תג מטא תווים, כדי להגדיר את קידוד התווים של אתר האינטרנט.
- meta refresh tag כדי לשלוח את המשתמש לכתובת URL חדשה לאחר זמן מה, בדרך כלל מהפניה מחדש. למרות שמומלץ לא להשתמש בתג הזה, ולעשות הפניה 301.
מטא תגים אחרים, לא חיוניים לקידום אתרים, אבל מומלץ לקחת אותם בחשבון:
- מטא-תג מחבר, לשם המחבר של הדף
- מטא תג של זכויות יוצרים, בעל הזכויות לקוד המקור של דף HTML.
- תג דירוג שם מטא, לציון תוכן למבוגרים
- מטא-תגים של תאריך, לציון תאריך התוכן
כפי שאנו יכולים לראות, ישנם מטא תגים שונים שניתן להשתמש בהם כדי לעזור לנו לתקשר בצורה טובה יותר הן עם המשתמש והן עם מנועי החיפוש כך שכולם יבינו טוב יותר את המידע המסופק. אבל חשוב להכיר כל אחד מהם ולייעל בצורה אטרקטיבית ואופטימלית.