המדריך המלא לקידום אתרים מקומי
כשאתה מנהל עסק מקומי, אתה צריך לוודא שאתה עושה כל מה שאתה יכול כדי להגיע לקהל היעד שלך. ואם אתה עדיין לא מכיר את SEO מקומי, זה הזמן ללמוד מה זה וכיצד זה יכול לעזור לעסק שלך.
במדריך זה, נציג לך את כל מה שאתה צריך לדעת על קידום אתרים מקומי בשנת 2022. נסקור את היסודות של מה זה ואיך זה עובד, כמו גם כמה אסטרטגיות מתקדמות שבהן תוכל להשתמש כדי להקדים את המתחרים שלך . אז למה אתה מחכה? בואו נתחיל!
מהו קידום אתרים מקומי?
קידום אתרים מקומי הוא תהליך אופטימיזציה של התוכן המקוון שלך לתוצאות חיפוש מקומיות. זוהי צורה של SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) שעוזרת לעסקים לקדם את המוצרים והשירותים שלהם ללקוחות מקומיים בדיוק בזמן שהם מחפשים אותם.
קידום אתרים מקומי משתמש במגוון אסטרטגיות, כולל אופטימיזציה בדף, אופטימיזציה מחוץ לדף וספריות מקוונות.
כאשר נעשה בצורה נכונה, SEO מקומי יכול להיות יעיל ביותר. זה יכול לעזור לך לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש (SERP), להשיג יותר מבקרים באתר, ובסופו של דבר להגדיל את המכירות.
מהי הרלוונטיות של קידום אתרים מקומי?
הגדל את התנועה לאתר שלך
על ידי מיקוד למילות מפתח וביטויים ספציפיים הקשורים לעסק שלך, תוכל להגיע ליותר לקוחות פוטנציאליים שמחפשים את מה שיש לך להציע. ועל ידי אופטימיזציה של האתר והרישומים המקומיים שלך, אתה יכול להיות בטוח שהם ימצאו אותך כשהם מחפשים עסקים באזור שלך.
בניית מודעות למותג
על ידי אופטימיזציה של האתר והנוכחות המקוונת שלך לחיפוש מקומי, תוכל למקד ללקוחות פוטנציאליים שכבר נמצאים בעיר שלך ומחפשים עסקים כמו שלך. במקום להתמקד אך ורק במה שהמותג שלך מציע, האסטרטגיות שלך צריכות להתרכז במקום שבו החברה שלך ממוקמת ובאזורים שהיא משרתת. כתוצאה מכך, העסק שלך יתחיל להופיע בתוצאות החיפוש עבור המיקום הספציפי שלך.
עוזר לשפר את החזר ה-ROI
לא משנה באיזה עסק אתה עוסק, אתה רוצה לראות החזר על ההשקעה שלך (ROI). ולמרות שישנן דרכים רבות להשיג זאת, אחת היעילות ביותר היא באמצעות SEO מקומי. על ידי אופטימיזציה של האתר והנוכחות המקוונת שלך למנועי חיפוש מקומיים, תוכל להגיע ליותר לקוחות ולראות חיזוק משמעותי בהחזר ה-ROI.
לא יקר לקידום
כשזה מגיע לפרסום העסק שלך, יש לך הרבה אפשרויות. אתה יכול לקנות מודעות בעיתונים או בטלוויזיה, או שאתה יכול לקדם את העסק שלך באינטרנט. אמנם כל השיטות הללו יעילות, אך הן יכולות להיות גם יקרות. אם אתה מחפש דרך זולה יותר לפרסם את העסק שלך, שקול SEO מקומי. קידום אתרים מקומי הוא אסטרטגיה שעוזרת לאתר שלך לדרג גבוה יותר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש כאשר אנשים מחפשים עסקים במקומך.
כיצד פועל קידום אתרים מקומי?
קידום אתרים מקומי פועל על ידי אופטימיזציה של האתר שלך לתוצאות חיפוש מקומיות. זה אומר לוודא שהאתר שלך רלוונטי למילות המפתח שאנשים מחפשים במיקום שלך.
כדי לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לקידום אתרים מקומי, עליך לעשות שני דברים:
- אופטימיזציה בדף
- אופטימיזציה מחוץ לדף
אופטימיזציה בדף
אופטימיזציה בדף היא תהליך אופטימיזציה של התוכן והקוד של האתר שלך לחיפוש מקומי.
זה כרוך באופטימיזציה של תגי הכותרת, תיאורי המטא, הכותרות והתמונות של האתר שלך. זה כרוך גם בהוספת סימון סכימה מקומית לקוד האתר שלך.
סימון סכימה מקומית הוא קוד שעוזר למנועי החיפוש להבין את תוכן האתר שלך. זהו סוג של נתונים מובנים שאתה יכול להוסיף לאתר שלך כדי לעזור למנועי החיפוש להציג את התוכן שלך בתוצאות החיפוש.
הוספת סימון סכימה מקומית לאתר שלך היא משימה טכנית, ולכן ייתכן שתצטרך לשכור מפתח שיעשה זאת עבורך.
אופטימיזציה מחוץ לדף
אופטימיזציה מחוץ לדף היא תהליך אופטימיזציה של האתר שלך עבור ספריות מקומיות ואתרי ציטוט.
ספרייה מקומית היא ספרייה מקוונת המפרטת עסקים באזור גיאוגרפי ספציפי. אתרי ציטוט הם אתרים המפרטים את שמות, כתובות ומספרי טלפון של עסקים (NAP).
כדי לבצע אופטימיזציה של האתר שלך עבור ספריות מקומיות ואתרי ציטוט, עליך לוודא שה-NAP שלך עקבי בכל האתרים הללו. המשמעות היא שהשם, הכתובת ומספר הטלפון של העסק שלך חייבים להיות זהים בכל האתרים האלה. אם ה-NAP שלך לא עקבי, זה יבלבל את מנועי החיפוש ויפגע ב-SEO המקומי שלך.
כדי למצוא מדריכים מקומיים ואתרי ציטוט, אתה יכול לחפש בגוגל "ספריות מקומיות" או "אתרי ציטוט". לאחר שמצאת מספר מדריכים מקומיים ואתרי ציטוט, עליך לתבוע או ליצור רישומים עבור העסק שלך באתרים אלה.
כדי לתבוע רישום, תצטרך למצוא את הרישום באתר ולאחר מכן לעקוב אחר ההוראות כיצד לתבוע אותו.
כדי ליצור רישום, תצטרך למלא טופס עם פרטי העסק שלך. לאחר ששלחת את הטופס, הרישום שלך ייווצר.
לאחר שתבענו או יצרתם את הרישומים שלכם, עליכם לבצע אופטימיזציה שלהם. זה כרוך בהוספת תמונות, כיתובים ופרטים אחרים כדי לגרום לרישום שלך לזרוח מהאחרים.
כדאי גם להוסיף מילות מפתח לרישומים שלך. אלו המילים והביטויים שאנשים ישתמשו בהם כדי למצוא את העסק שלך. לדוגמה, אם יש לך פיצריה, ייתכן שתרצה לכלול מילות מפתח כמו "פיצה" ו"משלוח פיצה".
כיצד לשפר את תוצאות החיפוש המקומיות של האתר שלך
- בחר את מילות המפתח המתאימות לעסק שלך.
כשמדובר באופטימיזציה של העסק שלך לקידום אתרים מקומי, אתה צריך לוודא שאתה משתמש במילות המפתח הנכונות. אם תבחר באלה הלא נכונים, אתה עלול בסופו של דבר לפגוע בדירוג שלך במקום לעזור להם.
ראשית, חשבו מה הלקוחות שלכם סביר להניח שיקלידו במנוע חיפוש כדי למצוא את העסק שלכם. היו ספציפיים והשתמשו בשפה מקומית במידת האפשר. אתה יכול גם להשתמש בכלי מחקר מילות מפתח כמו מתכנן מילות המפתח של AdWords, או אפילו Google Trends כדי לעזור לך למצוא מילות מפתח פופולריות הקשורות לעסק שלך. בכל שיטה שתבחר, הקדיש את הזמן כדי לבחור בקפידה את מילות המפתח שיתנו לך את התוצאות היעילות ביותר.
- ודא שהאתר שלך מסומן כהלכה עם מידע עסקי מקומי
אחד הדברים הקריטיים ביותר שאתה יכול לעשות הוא לוודא שהאתר שלך מסומן כהלכה עם מידע עסקי מקומי. זה אומר לכלול את העיר והמדינה שלך בתג הכותרת ובמטא תיאור של האתר שלך ובכל עמוד באתר שלך. מידע עסקי מקומי מדויק עוזר למנועי החיפוש לקבוע עד כמה האתר שלך רלוונטי למחפשים בקרבת מקום, מה שיכול להוביל לדירוג גבוה יותר ולתנועה רבה יותר. - השתמש במדריכי עסקים מקומיים כדי לרשום את אתר האינטרנט שלך
האם ידעת שאתה יכול להשתמש בספריות עסקיות מקומיות כדי לרשום את האתר שלך ולעזור לייעל את SEO המקומי שלך? על ידי יצירת פרופיל עבור העסק שלך בספריות אלה, תוכל לספק מידע רב ערך על החברה שלך ללקוחות פוטנציאליים באזור שלך. בנוסף, רבות מהספריות הללו מאפשרות לך להוסיף קישור לאתר האינטרנט שלך, מה שיכול לעזור לשפר את דירוג האתר שלך בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. - בצע אופטימיזציה של האתר שלך עבור מכשירים ניידים
יותר אנשים משתמשים במכשירים הניידים שלהם כדי לגלוש באינטרנט למגוון מטרות, כולל חיפוש אחר מקומות לקנות את הפריטים שהם צריכים. המשמעות היא שחשוב יותר מאי פעם לוודא שהאתר שלך מותאם למכשירים ניידים.
ראשית, ודא שהאתר שלך רספונסיבי – זה אומר שהוא יתאים לגודל המסך שבו הוא נצפה.
שנית, השתמש בפריסה פשוטה עם כפתורים וקישורים שקל ללחוץ עליהם.
שלישית, הימנע משימוש בפלאש או ברכיבי מולטימדיה אחרים שאינם נתמכים על ידי מכשירים ניידים.
ולבסוף, בדוק את האתר שלך בפלטפורמות ניידות שונות כדי להבטיח תאימות. אם תעקבו אחר העצות האלה, תוכלו להיות בדרך ליצירת אתר מוצלח לנייד.
- השתמש במילות מפתח מבוססות-מיקום בתוכן האתר ובמודעות המקוונות שלך
שקול לכלול מילות מפתח מבוססות מיקום בתוכן ובפרסום המקוון שלך כדי להגביר את האופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) של האתר שלך. הכללת מילות מפתח אלו יכולה לעזור לאתר שלך לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש המקומיות, וכך להקל על לקוחות פוטנציאליים באזור שלך למצוא אותך. תוכל גם להשתמש במיקוד מבוסס-מיקום כדי להגיע ליותר אנשים עם המודעות המקוונות שלך. על ידי התאמת המודעות שלך לאזורים ספציפיים, תוכל להבטיח שהן יופיעו רק למשתמשים שסביר להניח שיתעניינו במה שיש לך להציע. על ידי באמצעות קידום אתרים וטכניקות מיקוד מודעות, אתה יכול לשפר את הנראות של העסק שלך ולמשוך יותר לקוחות מקומיים. - עקוב אחר הביקורות המקוונות שלך והגיב להן מייד
סביר להניח שאתה מסתמך על שיווק מפה לאוזן וביקורות מקוונות כדי למשוך לקוחות חדשים כעסק קטן. עם זאת, אם אינך עוקב אחר הביקורות שלך ומגיב להן באופן מיידי, ייתכן שאתה מוותר על הזדמנות שלא יסולא בפז לשפר את SEO המקומי שלך.
תגובה לביקורות באופן ספונטני וחיובי יכולה לעזור לשפר את הדירוג שלך בדפי תוצאות של מנועי חיפוש (SERP), שעלולה להוביל ליותר מבקרים באתר ולקוחות פוטנציאליים. זכור שגם ביקורות שליליות חייבות להיות מטופלות כראוי; טיפול ישירות בבעיה יכול להוכיח שאכפת לך מהלקוחות שלך ומהניסיון שלהם עם החברה שלך. ניטור ביקורות מקוונות ותגובה מהירה יכולים לעזור לעסק שלך לקדם השפעה חיובית על השוק שלך.
מהן האסטרטגיות המתקדמות של קידום אתרים מקומי?
- אופטימיזציה של גוגל לעסק שלי
- עקביות NAP
- סקירת דור
- בניית קישורים מקומית
- שיווק במדיה חברתית
- שיווק באמצעות תוכן
- פרסום בתשלום לפי קליק
- ניתוח מתחרים
אופטימיזציה של גוגל לעסק שלי
Google לעסק שלי הוא רישום חינמי שעסקים יכולים ליצור ב-Google. זה מאפשר לעסקים לשלוט כיצד הם מופיעים בתוצאות החיפוש של גוגל.
כדי לבצע אופטימיזציה של הרישום שלך ב-Google לעסק שלי, עליך להוסיף תמונות, תיאורים ומידע אחר שיעזור לרישום שלך לבלוט. כדאי גם להוסיף מילות מפתח לרישום שלך.
עקביות NAP
עקביות NAP היא התהליך לוודא שהשם, הכתובת ומספר הטלפון של העסק שלך זהים בכל המדריכים המקומיים ואתרי הציטוט.
אם ה-NAP שלך לא עקבי, זה יבלבל את מנועי החיפוש ויפגע ב-SEO המקומי שלך.
סקירת דור
ביקורות הן אחד מגורמי הדירוג החשובים ביותר עבור קידום אתרים מקומי. Google משתמשת בביקורות כדי לקבוע את האיכות והאמינות של העסק.
ככל שיש לך יותר ביקורות, כך ייטב. אבל לא רק כמות הביקורות חשובה, זו גם האיכות.
כדי ליצור ביקורות, אתה יכול לבקש מהלקוחות שלך להשאיר ביקורת ברישום שלך ב-'Google לעסק שלי'. אתה יכול גם לבקש מהם להשאיר ביקורת באתר שלך או באתר של צד שלישי כמו Yelp.
בניית קישורים מקומית
בניית קישורים מקומית היא תהליך בניית קישורים מפלטפורמות אחרות לאתר האינטרנט שלך. קישורים אלו עוזרים לשפר את דירוג מנוע החיפוש ואת שיעור הקליקים של האתר שלך. חלק מהפלטפורמות מציעות תכונת "קישור בביוגרפיה" המאפשרת לך לשים קישורים בפרופיל שלך. אתה יכול למנף את זה כדי לקדם את האתר או החנות המקוונת שלך.
בנוסף, אתה יכול גם לפנות לעסקים אחרים באזור שלך ולבקש מהם לקשר לאתר שלך.
שיווק ברשתות חברתיות
שיווק במדיה חברתית הוא תהליך קידום העסק שלך בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם.
כדי לעשות שיווק ברשתות חברתיות, עליך ליצור תוכן מרתק שיעניין את קהל היעד שלך. הקפד ליצור אינטראקציה עם העוקבים שלך גם באופן קבוע.
שיווק תוכן
שיווק באמצעות תוכן הוא תהליך של יצירה ושיתוף של תוכן המקדם את העסק שלך. תוכן זה יכול להיות בצורה של פוסטים בבלוג, אינפוגרפיקה, סרטונים או ספרים אלקטרוניים.
כדי לעשות שיווק באמצעות תוכן, עליכם ליצור תוכן איכותי שיעניין את קהל היעד שלכם. כמו כן, יש לקדם את התוכן בערוצי המדיה החברתית.
פרסום בתשלום לפי קליק
פרסום בתשלום לפי קליק (PPC) הוא סוג של פרסום מקוון שבו עסקים יכולים לשלם כדי שהמודעות שלהם יוצגו במנועי חיפוש ובאתרים אחרים.
PPC יכולה להיות דרך מצוינת לייצר לידים ומכירות מהאתר שלך. אבל זה יכול להיות גם יקר, אז אתה צריך לנהל בקפידה את מסעות הפרסום שלך PPC.
ניתוח מתחרה
ניתוח מתחרים הוא תהליך חקירת המתחרים שלך כדי להבין את החוזקות והחולשות שלהם. מידע זה יכול לעזור לך ליצור אסטרטגיית שיווק טובה יותר עבור העסק שלך.
כדי לבצע ניתוח מתחרים, עליך לחקור את אתרי האינטרנט, חשבונות המדיה החברתית וחומרי השיווק של המתחרים שלך. כדאי גם להסתכל על ביקורות הלקוחות שלהם כדי לראות מה אנשים אומרים עליהם.
מהם הכלים לקידום אתרים מקומיים?
ישנם מספר כלים מעולים שיעזרו לך במאמצי ה-SEO המקומיים שלך. הנה כמה מהמועדפים שלנו:
- Moz Local: כלי זה עוזר לך לעקוב אחר התקדמות SEO המקומי שלך ולקבל תובנות כיצד תוכל לשפר את הדירוג שלך. זה גם מאפשר לך ליצור ולנהל את רישומי העסק שלך בספריות הגדולות.
- WhiteSpark: כלי שעוזר לך לבנות ציטוטים לעסק שלך. ציטוטים הם רישומים של העסק שלך בספריות, אתרים ופלטפורמות מקוונות אחרות. הם ממלאים תפקיד חשוב בקידום אתרים מקומי ויכולים לעזור לשפר את הנראות שלך בתוצאות החיפוש.
- Yext: זה מאפשר לך לנהל את רישומי העסק שלך ביותר מ-100 ספריות ופלטפורמות. הוא מציע גם תכונות כמו הערכות ביצועים וסנכרון רישום.
- SEOprofiler: מציע חבילת תכונות שיעזרו לך במאמצי SEO המקומיים שלך. הוא כולל כלים למחקר מילות מפתח, אופטימיזציה של אתרים, בניית קישורים ועוד.
- BrightLocal: עוד כלי נהדר לניהול רישומי העסק המקומיים שלך. הוא גם מספק תכונות כמו ניהול ביקורות ובניית ציטוטים.
- LocalVox: עוזר לך לקדם את העסק שלך באינטרנט ובאופן לא מקוון. הוא מציע תכונות כמו SEO, שיווק במדיה חברתית ושיווק בדוא"ל.
- BuzzStream: כלי שעוזר לך לבנות קשרים עם משפיענים ולקבל כיסוי לעסק שלך. הוא מציע תכונות כמו ניהול אנשי קשר, כלי הסברה ודיווח.
- Ahrefs: מציע חבילת תכונות לקידום אתרים, כולל מחקר מילות מפתח, בניית קישורים וביקורת אתרים. יש לו גם כלי SEO מקומי המאפשר לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך ולקבל תובנות כיצד אתה יכול לשפר את הדירוג שלך.
- Hootsuite: עוזר לך לנהל את חשבונות המדיה החברתית שלך. הוא מציע גם תכונות כמו דיווח וניתוח, תזמון ושיתוף פעולה בצוות.
- MyBusiness: כלי מגוגל שעוזר לך לנהל את רישום העסק שלך בגוגל לעסק שלי. זה גם מספק תובנות לגבי האופן שבו לקוחות מוצאים את העסק שלך ומקיימים איתו אינטראקציה.
אלו הם רק חלק מהכלים הנהדרים הרבים הזמינים כדי לעזור לך במאמצי ה-SEO המקומיים שלך. אם אתה מחפש להתחיל עם SEO מקומי או לקחת את המאמצים שלך לשלב הבא, הקפד לבדוק את הכלים האלה.
טיפים לקידום אתרים מקומי לעסקים בכל הגדלים
ככל שעולם ה-SEO ממשיך לגדול, כך גם האסטרטגיות והטקטיקות שעסקים מקומיים צריכים להשתמש בהן כדי להקדים את המתחרים, בין אם אתה עסק קטן או גדול. על ידי הבנה כיצד לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לחיפוש מקומי, אתה יכול להבטיח שהעסק שלך יהיה גלוי ללקוחות פוטנציאליים באזור שלך.
קידום אתרים מקומי הוא חלק חשוב מאסטרטגיית השיווק של כל עסק, ויש לתת לו את תשומת הלב הראויה. אם אינך משתמש ב-SEO מקומי כדי לשווק את העסק שלך, אתה מפסיד הזדמנות חשובה להגיע ללקוחות פוטנציאליים.
אל תתנו למתחרים שלכם להקדים אתכם; התחל לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לחיפוש מקומי עוד היום.