מה זה E-A-T
מומחיות , סמכותיות ואמינות
E-A-T ראשי תיבות של מומחיות, סמכות ואמינות. אלו גורמים שאלגוריתמי החיפוש של גוגל לוקחים בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש.
מומחיות מתייחסת לרמת המומחיות והידע של יוצר התוכן או בעל האתר בנושא מסוים.
סמכות מתייחסת לסמכות של האתר או יוצר התוכן בתוך התעשייה או הקהילה שלהם.
אמינות מתייחסת לרמת האמון שיכולים להיות למשתמשים באתר ובתוכן שלו.
E-A-T חשוב במיוחד עבור אתרי אינטרנט המספקים מידע או עצות בנושאים שיכולים להשפיע משמעותית על חיי המשתמשים, כגון ייעוץ פיננסי, מידע רפואי וייעוץ משפטי. גוגל רוצה להבטיח שאתרים כאלה מספקים מידע מדויק ואמין, ושהם נכתבים על ידי אנשים או ארגונים עם רמת המומחיות והסמכות המתאימה לנושא.
כיצד להשתמש בE-A-T כפקטור לקידום אתרים?
E-A-T הוא גורם שהאלגוריתמים של גוגל לוקחים בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש. כמשתמש, יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי להשתמש ב-E-A-T בעת חיפוש בגוגל:
- חפש אתרים עם סמכות דומיין גבוהה: אתרים עם סמכות דומיין גבוהה נחשבים בדרך כלל אמינים וסמכותיים יותר. אתה יכול להשתמש בכלי כמו Ahrefs או הכלי Domain Authority (DA) של Moz כדי לבדוק את סמכות הדומיין של אתר אינטרנט.
- חפש אתרים עם מחבר או יוצר ברור: אתרים שמזהים בבירור את המחבר או היוצר של התוכן שלהם הם בדרך כלל אמינים יותר, מכיוון שקל יותר להעריך את המומחיות של האדם שכותב את התוכן.
- בדוק אם יש ציטוטים של צד שלישי: אתרים שמצוטטים או מקושרים אליהם על ידי אתרים בעלי מוניטין אחרים יכולים להוות אינדיקציה טובה לאיכות ומהימנות התוכן.
- היזהר מאתרים באיכות ירודה: ייתכן שלאתרים שהם באיכות נמוכה או ספאמי אין את ה-E-A-T הדרוש כדי לספק מידע מדויק ואמין. היזהר בעת גישה למידע מאתרים כאלה.
זכור כי אלו הם רק כמה דברים שיש לקחת בחשבון ואינם ערובה לאיכות או מהימנות התוכן של אתר אינטרנט. זה תמיד רעיון טוב להעריך באופן ביקורתי את המידע שאתה מוצא באינטרנט ולאמת אותו עם מספר מקורות במידת האפשר.
כמה חשוב E-A-T לקידום אתרים?
E-A-T (מומחיות, סמכות ואמינות) הוא גורם חשוב שאלגוריתמי החיפוש של גוגל לוקחים בחשבון בעת דירוג אתרים בתוצאות החיפוש. המשקל הספציפי ש-E-A-T נושא כגורם דירוג עשוי להשתנות בהתאם לסוג השאילתה וסוג האתר.
לדוגמה, E-A-T עשוי להיות חשוב במיוחד עבור שאילתות הקשורות לנושאים שיכולים להשפיע באופן משמעותי על חיי המשתמשים, כגון ייעוץ פיננסי, מידע רפואי וייעוץ משפטי. במקרים אלו, גוגל רוצה להבטיח שהאתרים המספקים מידע בנושאים אלו נכתבו על ידי אנשים או ארגונים בעלי רמת המומחיות והסמכות המתאימה, ושהמידע שהם מספקים מדויק ואמין.
מצד שני, ייתכן ש-E-A-T אינו גורם חשוב באותה מידה עבור שאילתות המתייחסות לנושאים כלליים יותר או פחות תוצאתיים.
בסך הכל, חשוב לבעלי אתרים ויוצרי תוכן לקחת בחשבון E-A-T בעת יצירת וקידום התוכן שלהם. על ידי הפגנת מומחיות, סמכות ואמינות בנושא מסוים, הם יכולים להגדיל את הסיכוי שהתוכן שלהם ידורג היטב בתוצאות החיפוש וימשוך יותר מבקרים.