עידכוני אלגורתמים חשובים בגוגל שכדאי לכם להכיר
גוגל משחררת עדכונים לאלגוריתמים מבוססי החיפוש שלה על בסיס קבוע. עדכונים אלו, המכונים "עדכוני ליבה", נועדו לשפר את הרלוונטיות והאיכות של תוצאות החיפוש.
עידכון דצמבר 2022:
גוגל מפרסמת עדכון קישורי ספאם בדצמבר 2022
עדכון זה יצא במשך כשבועיים.
בדיוק כשחשבתם שהעדכונים של אלגוריתם החיפוש בגוגל נגמרו עבור 2022, גוגל הוציאה עדכון ספאם קישורים ב14 בדצמבר 2022. עדכון האלגוריתם הזה של גוגל לקח בערך שבועיים כדי לצאת והוא עדכון גלובלי.
מה סיפרו בגוגל לגבי העידכון החדש:
"העידכון שיצא היום, אליו אנו מתייחסים כעדכון ספאם קישורים בדצמבר 2022, ייקח כשבועיים עד שיושק במלואו. דירוגי האתרים עשויים להשתנות ככל שקישורים ספאמיים ינוטרלו וכל קרדיט שיועבר על ידי קישורים לא טבעיים אלה יאבד וייאבד 100% מערכו. העידכון הקרוב ישפיע על כל השפות".
העידכון משפיע על מה שגוגל מכנה Spam Brain, גוגל התייחסה לזה בדוח הספאם של גוגל לשנת 2018, במיוחד בקטע מגמות הספאם שבו גוגל מדברת על "מערכות למידת המכונה" שלה כדי לשפר את זיהוי הספאם בתוצאות החיפוש.
גוגל הוסיפה כי Spam Brain לא רק יכול "לזהות דואר זבל, אלא, הוא יכול כעת לזהות גם אתרים שקונים קישורים וגם אתרים המשמשים למטרת העברת קישורים".
למה אמור להיות לכם אכפת?
אם אתם רואים ירידות בדירוג בגוגל במהלך השבועיים הקרובים, ייתכן שזה קשור לעדכון הקישורים החדש הזה לספאם. ודאו שהקישורים שלכם טבעיים ופעלו לפי ההנחיות של גוגל למנהלי אתרים. תעבדו על שיפור האתר שלכם כדי למשוך באופן טבעי קישורים חדשים לאורך זמן.
כפי שגוגל כתבה עם עדכוני ספאם-קישורים קודמים, "בעלי אתרים צריכים להבטיח שהם פועלים לפי השיטות המומלצות לגבי קישורים, הן קישורים נכנסים והן קישורים יוצאים. התמקדות בהפקת תוכן באיכות גבוהה ושיפור חווית המשתמש תמיד מנצחת בהשוואה למניפולציות של קישורים באתר. קדמו את המודעות וההכרה באתר שלכם באמצעות קישורים שמתויגים כראוי, ורשמו עליהם רווחים באמצעות קישורי שותפים מתויגים כהלכה."
מה הם עידכוני האלגוריתמים של גוגל?
האלגוריתמים של גוגל הם מערכת מורכבת המשמשת לאחזור נתונים מאינדקס החיפוש שלה ולספק באופן מיידי את התוצאות הטובות ביותר האפשריות עבור שאילתה. מנוע החיפוש משתמש בשילוב של אלגוריתמים וגורמי דירוג רבים כדי לספק דפי אינטרנט המדורגים לפי רלוונטיות בדפי התוצאות של מנוע החיפוש שלו (SERPs).
בשנותיה הראשונות, גוגל ביצעה רק קומץ עדכונים לאלגוריתמים שלה. כעת, גוגל מבצעת אלפי שינויים מדי שנה.
רוב העדכונים הללו כל כך קלים עד שהם נעלמו לחלוטין. עם זאת, מדי פעם, מנוע החיפוש מוציא עדכונים אלגוריתמיים גדולים המשפיעים באופן משמעותי על ה-SERPs כגון:
- פלורידה
- ביג דדי
- ג'אגר
- וינס
- קפאין
- פנדה
- עידכון הרעננות
- עידכון מבנה העמוד
- ונציה
- פנגויין
- EMD – חוזק דומיין
- יום הדין
- HUMMINGBIRD
- עידכון המובייל (מוביילגדון)
- עידכוני איכות
- RANK BRAIN
- FRED
- ביג דדי
הנה רשימה של כמה מהעדכונים המרכזיים שגוגל פרסמה לאורך השנים:
עדכון הליבה של אוקטובר 2021: עדכון זה התמקד בשיפור הרלוונטיות והדיוק של תוצאות החיפוש, עם דגש מיוחד על איכות התוכן.
עדכון הליבה של מאי 2021: עדכון זה התמקד בשיפור האיכות והרלוונטיות של תוצאות החיפוש, במיוחד עבור אתרים שהושפעו לרעה מהעדכונים הקודמים.
עדכון הליבה של ינואר 2021: עדכון זה התמקד בשיפור הרלוונטיות והדיוק של תוצאות החיפוש, עם דגש מיוחד על תוכן שהיה חסר מומחיות, סמכות ואמינות (E-A-T).
עדכון הליבה של מאי 2020: עדכון זה התמקד בשיפור הרלוונטיות והאיכות של תוצאות החיפוש, עם דגש מיוחד על תוכן שהיה חסר מומחיות, סמכות ואמינות (E-A-T).
עדכון הליבה של ינואר 2020: עדכון זה התמקד בשיפור הרלוונטיות והאיכות של תוצאות החיפוש, עם דגש מיוחד על תוכן שהיה חסר מומחיות, סמכות ואמינות (E-A-T).
והנה כמה מהעידכונים האגדיים שקרו לאורך העשור (ויותר מכך) האחרונים:
עדכון פנדה (2011): עדכון זה התמקד בזיהוי והורדת אתרים באיכות נמוכה, עם דגש מיוחד על חוות תוכן ואתרי אינטרנט עם תוכן דק או משוכפל.
עדכון פינגווין (2012): עדכון זה התמקד בזיהוי והורדת אתרים שהשתמשו בטקטיקות ספאמי או מניפולטיביות כדי לשפר את דירוג החיפוש שלהם, כגון מילוי מילות מפתח ותכניות קישורים.
עדכון Hummingbird (2013): עדכון זה היה שיפוץ משמעותי של אלגוריתמי החיפוש של גוגל, שנועד לשפר את הרלוונטיות והדיוק של תוצאות החיפוש. הוא הציג יכולות חדשות להבנת המשמעות וההקשר של שאילתות, והיה העדכון הראשון שהשתמש בשם הקוד "Hummingbird".
עדכון לנייד (2015): עדכון זה, הידוע גם בשם "Mobilegeddon", התמקד בשיפור הדירוג של אתרים ידידותיים לנייד. זה היה גורם מרכזי במעבר לעבר עיצוב ופיתוח מובייל-ראשון בתעשיית האינטרנט.
RankBrain Update (2015): עדכון זה הציג את השימוש בלמידת מכונה באלגוריתמי החיפוש של גוגל, תוך התמקדות מיוחדת בהבנת המשמעות וההקשר של שאילתות. RankBrain הוא כעת מרכיב מרכזי באלגוריתמי החיפוש של גוגל.