קידום אתרים ב2023
הטרנדים המובילים הצפויים בקידום אתרים לשנת 2023
בשנת 2023 אתגרי קידום האתרים – SEO צפויים להיות קשים במיוחד, בשביל להבין איך לקדם אתר באופן הטוב ביותר בשנת 2023 אנחנו צריכים לצלול לנתונים ולראות אילו שינויים קרו בשנים האחרונות, בדגש על שינויים ועידכון אלגוריתמי בגוגל. בשנה האחרונה שמנו לב להמון שינויים תכופים בפקטורים ובאלגוריתמים של גוגל בכל מה שקשור לתוכן ו AI יצרנו רשימה מלאה של הטרנדים הצפויים בקידום אתרים לשנת 2023:
40 השינויים הגדולים ביותר הצפויים בקידום אתרים ב2023
בעבר, הדגש של הרבה מקדמי אתרים היה על יצירת תוכן טבעי וברור היכול להיקרא בקלות על ידי המשתמש – Natural Language processing או NLP היה גורם חשוב מבחינת גוגל וכל מי שיצר את התוכן הטבעי או ביצע Natural Language Generation 'זכה' להגיע לתוצאות בקידום אתרים מהר יותר.
קידום אתרים ב2023 יכלול התמקדות בצפיפות המידע, עושרו המילולי – והערך המוסף הייחודי המתקבל מצד המשתמשים. הסמנטיקה ומבנה האתר בקידום אתרים חשובים הרבה יותר. מקדמי אתרים יצטרכו להתחשב בסביבה עבודה משתנית תמידית, כאשר השינויים הצפויים בשנת 2023 בגוגל צפויים להיות תכופים יותר ואגרסיביים יותר.
'רספונסיביות גבוהה למידע' ולתוכן שלכם באתר כנראה יהיו בראש סדר העדיפויות שלכם ב2023.
הינה הרשימה המלאה של השינויים והדגשים הצפויים והסבר קצר על כל אחד:
- 1. PageRank – אלגוריתם מדידת האיכות של גוגל יגדיל את הבולטות והנוכחות שלו עבור בדיקת מקורות הקישורים.
ההסבר: AI ואוטומציה ינפחו ויגדילו את התוכן הכתוב ברחבי הרשת, והסיגנלים האמיתיים יגיעו מ-PageRank וגורמים משקללים אחרים.
תוכן הבינה המלאכותית (תוכן AI) דמוי המומחה – הנראה כאילו נכתב ע"י מומחים בתחום, וכותבי התוכן המומחים האמיתיים יבדלו אחד מהשני ע"י הסתמכות על גורמים אחרים מלבד איכות התוכן אשר צפוי להיות קשה מאוד לבידול.
- 2. דרישות המינימום של רלוונטיות ואינדוקס יעלו.
ההסבר: רשת מנופחת וגדולה יוצרת את הצורך להוסיף ערך ייחודי לרשת עם מומחיות מהעולם האמיתי דרך סיגנלים ארגוניים. מונחי תחום הידע, או PageRank, יהיו חשובים בעתיד של המקורות ברשת.
- 3. גוגל ייצרו מסנני תוכן AI ואוטומציה
ההסבר: גוגל צריכים לסנן את האתרים שמפרסמים 500 מאמרים ביום בנושאים מרובים כדי למצוא ביניהם אתרים שאינם מומחים או רלוונטיים לתחומם. סינון התחלתי של AI ותוכנות אוטומציה כבר קיימים וגוגל ימשיכו לפתח פתרונות חדשים.
- 4. גוגל יתחילו לעשות טעויות בסינון אתרים המשתמשים בספאם וב-AI.
ההסבר: הצורך בסינון תוכן שנוצר בינה מלאכותית אילץ את גוגל לבדוק ולנטר "מומנטום" כללי באתר, במילים אחרות – גוגל יבדקו את תדירות פרסום התוכן באתר.
- 5. דגש גדול על המחברים והכותבים באתר – יש חשיבות לזהותם והמוניטין שלהם.
ההסבר: תוכנות יצירת תוכן כמו OPEN AIו CHAT GPT באופן כללי משתמשים במודולים גדולים של שפה – LLM) LARGE LANGUAGE MODEL) במודולים אלה משתמשים בסוגים מסוימים של סגנונות שפה ורצפי מילים על ידי השארת סימן היכר – פוט-פרינט מאחוריהם. קל להבין אילו אתרים לא משתמשים במומחים אמיתיים לכתיבת המאמרים שלהם, אפשר יהיה לבדל זאת בתוכן.
- 6. סמנטיקה – או מיקרו-סמנטיקה יהיה שם המשחק בעתיד ולאורך זמן
ההסבר: נפח התוכן הגדול והמנופח שיהיה ברשת ייצור 'אשכולות תוכן/מסמכים' גדולים יותר, וכן הצורך להיות מקור מייצג וסמכותי יהיה חשוב ביותר.
לפיכך, המיקרו-הבדלים או המיקרו סמנטיקה בתוך התוכן באתר ייצרו ערך ייחודי גבוה יותר ויבדלו את אתרכם טוב יותר- קידום אתרים סמנטי.
- 7. מודולים של שפה – LARGE LANGUAGE MODEL – בהתאמה אישית יעמדו להשכרה.
ההסבר: מודולים של LLM או LLMO – large language model optimization מותאמים אישית וייחודיים יוכשרו ויושכרו לאנשים ועסקים שמנסים ליצור 100 אתרים עם 100,000 פריטי תוכן לכל אתר. NLP – NATURAL LANGUAGE PROCESSING בקידום אתרים יהיה חשוב מאי פעם בעיקר ב2023.
- 8. קידום אתרים סמנטי מתקדם יהיה חובה עבור כל קידום אתרים.
ההסבר: אתרים בעלי וותק של 20 שנים כנראה יאבדו את הדירוג שלהם, ויפנו את דרכם לאתרים החדשים שייצרו 60,000 מאמרים. הבעיה הענקית הזאת תיצור את הצורך ביכולות סמנטיקה ובלשנות מתקדמות עבור אנשי SEO.
- 9. עלות סריקת האתר (מייצג את היכולת של גוגל בוט לסרוק את האתר ביעילות ובמהירות) או מהירות העלאת האתר תהיה קונספט בסיסי עבור קידום אתרים.
ההסבר: Teaching Assistant מסביר חלק גדול מהאופן שבו האינטרנט עובד. היענות המידע ועלות האחזור של מנועי החיפוש (כאמור- הקלות שבה גוגל סורק ו'רואה' את האתר באמצעות GoogleBot) ישלימו אותו עוד יותר.
- 10. רשתות תוכן סמנטיות ומאגר מגוון של אוצר מילים.
ההסבר: המומחיות והסמכות של רשתות התוכן יחד עם רצפי המילים, ועושר ומגוון אוצר המילים. מומחים ומקורות סמכות משתמשים במילים ייחודיות יותר בהשוואה למחברים שאינם מומחים. מקדמי אתרים יצטרכו לעבור ליצירת רשתות תוכן עם סמנטיקה ועוד'.
- 11. נהלי עבודה מסודרים ועבודה עם תכנית עבודה מסודרת לצרכי SEO
ההסבר: עבודה עם תכנית עבודה מסודרת לקידום אתרים ולקיחת כל הגורמים המשתנים בחשבון יהיו חלק גדול מעבודת קידום האתרים.
- 12. בגוגל מאבדים סבלנות ומרגישים סכנה באוויר – בסבירות גבוהה יתחילו לפעול בפזיזות
ההסבר: למרות שאתרים עם תוכן AI ובינה מלאכותית קיימים כבר זמן מה עולה השאלה האם תוכן AI יחליף את גוגל? ייתכן שגם אם האתר נראה לגיטימי וגם אם הוא בנוי בצורה נכונה ויעילה מנועי החיפוש עדיין יסירו את האתר או יפעלו נגדו למרות שהוא נותן ערך למשתמשים. אפילו אתרים שאינם משתמשים בAI או בבינה מלאכותית, כלומר נכתבו בכתב אנושי, אבל שעדיין מפרסמים יותר מדי מאמרים בבת אחת, מיקרוסופט בינג כנראה יסירו את כל נוכחות האתר וגוגל כנראה יגבילו את החשיפה אליו ויורידו אותו בדירוג למקומות לא ריאליים.
- 13. ההוצאות בגוגל עלולות להצטבר במהירות
ההסבר: העלות הגדולה ביותר של גוגל היא קירור מרכזי הנתונים – חוות השרתים שלהם. אבל, לא ניתן עדיין להכשיר את ה-LLMs ליישומים כמו ChatGPT לשרת מיליארדי אנשים. ניתן לראות גרסה בתשלום של Google, כמה תכונות של G. או אפליקציות.
- 14. אנשי קידום אתרים ומשווקים דיגיטליים יהיו עצלים יותר.
הסיבה: בדרך כלל הם לא מחפשים סיבה להתעצל יתר על המידה, אבל כנראה שההתקדמות הטכנולוגית במגוון תחומים תעזור לעצלנות שלהם.
- 15. התמקדו באתרים עם פחות קישורים אך שיהיו יותר רלוונטיים לאתרכם
ההסבר: לדפוסים הכוללים של אתרי ספאם חיצוניים יש מהירות גבוהה של יצירת קישורים יחד עם פחות רלוונטיות לתחומי האתר, האותות שנאספים על ידי 2E-A-T , ו E-A-T משפיעים ישירות על הרלוונטיות והאיכות של האתר – יותר מאשר דירוגי האתר ע"י פרמטרים אחרים של PageRank.
- 16. שימוש בטכניקות קידום אחרות (דומיינים פגי תוקף וPBN)
ההסבר: ראיתי דוגמאות שבהן 90 דומיינים פגי-תוקף מנותבים מחדש או שבעלי אתרים ממנפים קישורי PBN פתאומיים לעמוד הבית ומקבלים דירוגים גבוהים יותר.
השלמת 15:16 מאפשרים לכם לקבל רובד נוסף לקידום אתרים ומהווים מכשול עבור מנועי החיפוש.
- 17. אותות 'מותג' הופכים להיות חשובים יותר – סמכותיות בנישה שלכם
ההסבר: שוב, ניפוח הרשת בתוכן. מותגים עם חשבונות מדיה חברתית משדרים יותר אותות חברתיים משמעותיים, חזותיים ייחודיים, קווי מוצרים וביקורות חיוביות ימנפו את אלגוריתם 2E-A-T. תנועה ישירה ודרישת חיפוש ממשתמשים היא אות דירוג חיובי.
- 18. אל תתמקדו ברלוונטיות, אלא היענות לחיפושי המשתמשים.
הסיבה: בעזרת טכנולוגיות חילוץ מידע משופרות, מנועי החיפוש מדרגים אתרים המגיבים לצרכי השאילתה ולא רלוונטיים למונחי שאילתה.
- 19. הבינו את הערך של האלגוריתמים של 'מעברי האינדקסים'
ההסבר: קידום אתרים ב2023 =אנשי קידום אתרים עדיין לא קיבלו את הצעת הערך האמיתית שלהם. עם זאת, זהו אינדיקטור מצוין לשינויי התשתית והחשיבה של גוגל. מעבר לאינדקס מיועד לתוכן מבולגן שבור הקשר, אבל זה עוזר לחישוב הרלוונטיות עוד יותר.
20. גוגל תשיק מודולי LLM חדשים
סיבה: רק לפני 11 ימים הם פרסמו את CaLM ב-NurlIPS 2022. גוגל תנסה להוביל בטכנולוגיות NLP חסכוניות. זה יבוא לידי ביטוי בעדכוני אלגוריתמי ליבה רחבים, ויגרום לתנודות משמעותיות.
- 21. מדדי ה-NLP יתרחבו ויגדלו
ההסבר: נכון לעכשיו, יש לנו כ-2000 משימות לבדיקת שפות LLMs. בשנת 2023, ככל הנראה מספר זה יגדל למעל 4,000. חפשו GluE Benchmark למידע נוסף.
- 22. למדו את הכללים והעקרונות הבסיסיים של NLP
הסיבה: הבנה אפילו של כללי NLP קטנים ובסיסיים עוזרת לאנשי קידום אתרים ליצור מסמכים רלוונטיים ומגיבים יותר, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה טקסטואלית. דגמי AGI מתוכננים ומוגדרים בהמשך הודות לידע ב-NLP.
- 23. מנועי חיפוש עשויים לקבל שאלות ארוכות
הסיבה: כרגע, מנועי חיפוש לא מבינים שאלות ארוכות, אבל הם טובים בשאלות טריוויה. קידום אתרים ב2023 , הודות ל-NLP Benchmarks, זה יכול להתחיל להשתנות עוד יותר. המשמעות היא שניתן לארגן טוב יותר תוכן ארוך טווח עם שאלות ותשובות הקשורות למצבים קונטקסטואליים ומפורטים יותר. שאלות ארוכות כוללות שאלה והצהרה.
- 24. זמני תגובה גבוהים יותר הופכים חשובים יותר.
הסיבה: אינטרנט מנופח יצרוך יותר משאבים ממערכות סריקה של מנועי חיפוש. תזמון תגובה גבוה יותר עוזר לאינדקס, לסרוק או להעריך את סדר העדיפויות מהר יותר ובתדירות גבוהה יותר.
- 25. קידום אתרים יהפוך ליקר ויוקרתי יותר.
הסיבה: גם אם חיפוש אורגני מייצר תנועה חינמית, מסעות פרסום SEO כבר יקרים יותר משמעותית מבעבר. יחד עם התחרות הגוברת ועקרון ה"דירוג ההשוואתי", עלויות הבסיס של קמפיינים לקידום אתרים בהכרח יהיו גבוהות יותר.
- 26. שווקי ה-NLP וה-SEO לקראת איחוד כוחות.
ההסבר: מהנדסי NLP כבר עובדים בעסקי קידום אתרים ב2023. אפילו ראיתי שגוגלרים לשעבר הולכים לעבוד ופותחים עסקים הקשורים ל-NLP הכוללים SEO. המרכיב הסמנטי של SEO יכלול מוצרי שוק NLP כגון צ'אטבוטים וניתוח טקסט.
- 27. 'Brand SERP' הופך לקידום אתרים כברירת מחדל
הסיבה: מיתוג האתר בתוצאות החיפוש יהיה נקודת הקשר הראשונית שלך עם הלקוחות הפוטנציאליים שלך ב- קידום אתרים ב2023. לפיכך, ניהול תוצאות החיפוש של ה'מותג' יהיו חלק ברירת מחדל של SEO.
- 28. ניהול 'פאנל ידע' 'knowledge graph' הופך לכלי מרכזי בקידום אתרים
בקידום אתרים ב2023: הגדרת המותג שלך עם עובדות משלך מהוות סמכות רבה יותר, ומוניטין בעיני מנועי החיפוש ידרוש ניהול פאנל ידע. סימון עצמך כפי שאתה רוצה עבור מערכות הליבה של גוגל יהיו חובה.
- 29. בעלות על ערוץ יוטיוב, או ביטויים חזותיים זה פקטור חשוב ביותר
הסיבה: הצגת הפנים ויצירת חיבור האודיו עם פורמטים שונים של התוכן בעזרת הקהל עבור 2-E-A-T, ואופטימיזציה מבוססת ישות אינטרנט. אתר אינטרנט ויישות אינטרנט אינם זהים.
- 30. בקידום אתרים ב2023 אנחנו נראה יותר תחרות ויתווספו מנועי חיפוש חדשים, מנועי חיפוש קטנים יעשו קאמבק
הסיבה: הדרישות הבסיסיות ליצירת מנוע חיפוש חדש יורדות הודות ל-NLP ואלגוריתמים טובים יותר. לפיכך, Microsoft Bing ומנועי חיפוש חדשים אחרים כמו Neeva או Ecosia הופכים חשובים ורלוונטים יותר.
- 31. סמכות אקטואלית 'TOPICAL AUTHORITY' ורשתות תוכן סמנטיות הופכות לברירת המחדל.
הסיבה: רלוונטיות סמנטית איננה ניתנת לתחליף – יש דרכים טובות יותר ליצור תוכן אפילו מאשר תוכן AI.
- 32. עלייה בבסיס מיומנויות העיסוק של העובדים בקידום אתרים ב2023 – אין יותר מכירת חלומות
הסיבה: אנשי SEO כבר מנוסים בסוגים שונים כישורים רלוונטים לתחום. אבל, בעתיד, הבנה עמוקה של מנועי החיפוש והיכולת לנתח את התנאים כמו בתור 'מהנדס חיפוש' יהיו חשובות הרבה יותר.
- 33. ידע בתכנות הופך להיות חשוב יותר בקידום אתרים ב2023
הסיבה: ChatGPT או AGIs אחרים יכולים לכתוב קוד לבני אדם, אבל מי שיודע לתכנת ידע לייצר הנחיות טובות יותר, מאשר אלו שאינם בקיאים בתחום.
- 34. עריכת תוכן AI יהיה ענף חדש בקידום אתרים ב2023
הסיבה: יותר ויותר "מחברי אלגוריתמים" יתנסו בתוכן מבוסס מכונה, יהיה צורך בעריכת הפלטים, ניסוח והגדרה נוספת של הLLMמים עריכת תוכן שנוצר על ידי AI בכדי לספק מידע ייחודי ומדויק יותר עם מבני משפטים טובים יותר תהווה מקור לעיסוק נוסף בתחום.
- 35. שיטות 'מחברים' שונות יתווספו למערך תוכן המכונה כאשר יוצרי התוכן יבדלו בשינויים אלגוריתמים מאוד ספציפיים במודולי שפה שונים בקידום אתרים ב2023
הסיבה: סימני פיסוק, סגנון, טונאליות, מבני משפטים, רצפים של משפטים, הצהרות, השוואות, צירופים ומרכיבים לשוניים רבים ייקבעו עם מסגרות ושיטות שונות.
- 36. אותות חזותיים ותמונות ייחודיות 2 E-A-T, בייחוד לקידום אתרים ב2023
הסיבה: דברים שקשה יותר לבצע בהם אופטימיזציה יהוו את ההבדל האמיתי בפלט של אלגוריתמי של לימוד מכונה כ-1 ו-0. קשה יותר ליצור אלמנטים חזותיים ייחודיים מאשר טקסט ייחודי.
- 37. פרופילי עסקים בגוגל יגדילו את חשיבותם בקידום אתרים ב2023
סיבה: GMB כרוך בכמות עצומה של מידע עסקי ומשוב. תכונות חדשות של GMB ומבצעי GMB מ-Google ב-G. Discover, או G. Surfaces יתרחשו.
- 38. אתרים הממנפים בינה מלאכותית מאלצים את גוגל לחפש מיקוד ראשוני עבור מקורות אינטרנט בקידום אתרים ב2023
ההסבר: פרופילים אקטואליים רחבים יותר עשויים לדלל את אותות הדירוג, בעוד שאתרי פרופיל אקטואליים עמוקים יותר עם מיקוד צר יכולים לדרג טוב יותר מול דירוג PageRank ומקורות אחרים ברשת.
- 39. תהיה מלחמה על כל פיסת תוכן, בעיקר תוכן לא רלוונטי
סיבה: Content Decay הוא מצב שמאותת על תוכן מיושן ומיושן. הטכנולוגיות החדשות של מנועי החיפוש דורשות תוכן מעובד בהקשר רחב יותר ועשיר יותר. לפיכך, תצטרכו לעדכן את המאמרים הקודמים שלכם גם אם הם עובדים כרגע.
- 40. התמקדו בInformation Gap, לא בביקוש לחיפוש שאילתות.
הסיבה: כדאי לעבוד רק עם מחברים מומחים, לא רק עם מומחים בינה מלאכותית.