קידום אתרים סמנטי – Semantic SEO
תוכן עניינים:
איך משתמשים בסמנטיקה לקידום אתרים – Semantic SEO
ההבדל בין קידום אתרים מסורתי ל-SEO סמנטי טמון באופן שבו תוכן נוצר ומבצע אופטימיזציה. קידום אתרים מסורתי מתמקד במילות מפתח וביטויים ספציפיים, בעוד ש-SEO סמנטי לוקח בחשבון את כוונת החיפוש של המשתמש ומספק תוכן מקיף ומאורגן בנושא ספציפי. זה כולל לא רק טקסט אלא גם תוכן חזותי, וידאו ושאר סוגי תוכן שעונים על כל השאלות הקשורות לנושא. על ידי מתן חווית מסע ידידותית למשתמש ועמידה במספר כוונות חיפוש, SEO סמנטי יוצר דפים סמכותיים ומקיפים שיכולים לדרג גבוה יותר במנועי החיפוש.
מחקר מילות מפתח עבור קידום אתרים סמנטי שונה גם מ-SEO מסורתי, מכיוון שהוא מתמקד בקיבוץ שאלות ושאילתות משתמשים בהתבסס על כוונות חיפוש ספציפיות ומציאת שאילתות מקושרות ולא רק מילת מפתח אחת. ניצול משאבים שונים כגון השלמה אוטומטית של Google, גרף הידע של Google, YouTube וויקיפדיה יכול לעזור במחקר מילות מפתח סמנטי של SEO.
בנוסף למילות מפתח, ישויות כמו אנשים, מקומות, חוקים ותאריכים ממלאים גם הם תפקיד חשוב בקידום אתרים סמנטי. Google משתמשת באחזור מידע קונטקסטואלי כדי להבין את ההקשר של כל ישות והקשר שלה, ולהשלים כל מידע חסר בתוכן.
לסיכום, קידום אתרים סמנטי מציע גישה מקיפה ומאורגנת יותר לקידום אתרים על ידי התחשבות בכוונת החיפוש של המשתמש, מתן תוכן מקיף וסמכותי וניצול ישויות להבנת ההקשר של התוכן.
מה מייחד קידום אתרים סמנטי?
קידום אתרים סמנטי אינו מתמקד בתשובה לשאלה אחת בלבד על נושא, אלא שואף לספק תשובות לכל השאלות הרלוונטיות באותו נושא ולהציג את המידע בצורה מסודרת. על ידי עמידה בכוונות חיפוש נוספות, נוצרים דפים מקיפים יותר באותו נושא, המציעים תוכן שלם, מעמיק ומובנה. זה יכול לכלול מגוון תוכן מולטימדיה כמו סרטונים, טקסט, יישומי אינטרנט, ואפילו סקרים או קבצי PDF כדי לספק את צרכי המשתמש. התוכן מאורגן ומוצג בהיררכיה, תוך שימוש בקישורים פנימיים, פירורי לחם, כותרות עליונות ותחתונות כדי לתת הבנה ברורה של הנושא.
SEO סמנטי מציע חווית משתמש מובנית, בניגוד לתוכן בודד שנוצר באקראי. עם הזמן, מנועי חיפוש כמו Google, Bing, Yandex ואחרים יזהו את התוכן המיוחד ויתאימו את כוונת החיפוש לנושא הספציפי. עם נתונים היסטוריים חזקים ופרופיל שאילתות רחב, החברה יכולה להשיג דירוגים טובים יותר והכרה במותג בתחומי נושא קשורים.
כדי ליצור תוכן עבור קידום אתרים סמנטי, השאלות על הנושא הן קריטיות. תהליך כתיבת תוכן SEO סמנטי נקרא כתיבת תוכן סמנטי. כדי לכתוב תוכן ידידותי לקידום אתרים סמנטי, יש לארגן את השאילתות וכותרות המשנה של המשתמש על הנושא בהיררכיה. יש לבצע סריקת SERP והגדרת כוונת חיפוש עבור תת-נושאים בתוך הנושא. נפחי חיפוש חשובים גם ביצירת רשת תוכן לקידום אתרים סמנטי. יש לנקוט את השלבים הבאים עבור אסטרטגיית קידום אתרים סמנטית:
- רשום את השאילתות המשמשות לחקר הנושא בצורה היררכית.
- נתח את כוונת החיפוש של שאילתות אלה.
- רשום ישויות כגון אנשים, מוסדות, חוקים, מדינות, מקומות, ערים ותאריכים הקשורים לנושא.
- קבע כמה חלקי תוכן נפרדים ייווצרו.
- החליטו על ההיררכיה של התוכן וכיצד הם יהיו מקושרים זה לזה באמצעות טקסט עוגן.
- קבע אילו חלקים מהנושא יכוסו בכל תוכן כדי להבטיח הבחנה על ידי מנועי החיפוש.
- ציין למנוע החיפוש באמצעות מטא תגים, כותרות, מילות מפתח וטקסטים של עוגן איזה תוכן תואם לאיזה כוונת חיפוש.
- חלק נכון את התוכן הראשי והמשלים בכתובת האתר כדי למנוע קניבליזציה של מילות מפתח.
- בחן את הפריסה, הפונקציות והתוכן של דפי מתחרים ב-SERP של השאילתות החשובות ביותר ותוצאות הדירוג ההיסטוריות.
- כתוב את התוכן בשפה מיוחדת ומובנת בקלות הן למשתמש והן למנוע החיפוש.
נתוני השלמה אוטומטית של Google יכולים ליצור פרופיל נושא סמנטי. כדי לבצע מחקר מילות מפתח עבור קידום אתרים סמנטי, ההתמקדות לא צריכה להיות במילת מפתח בודדת אלא בשאילתות מחוברות זו לזו. ניתן להשתמש בכלים כמו Google Keyword Planner, Ahrefs Keyword Explorer, SEMRush Keyword Magic Tool, Moz Keyword Research, כמו גם השלמה אוטומטית של Google, Google People Also Ask, Google Suggested Queries, Google Knowledge Graph ו-Google Knowledge Panel Semantic. ניתן להשתמש גם במשאבים נוספים כמו ויקיפדיה, Wikidata, Wikihow, השלמה אוטומטית של YouTube, שרשורי פורומים, מקורות חדשות ושאלות מוקד טלפוני. ההיבט החשוב של מחקר שאילתות SEO סמנטי הוא לקבץ שאלות ושאילתות משתמשים בהתבסס על כוונות חיפוש ספציפיות. תמונות Google ו-Query Bubbles עוזרות גם במחקר שאילתות SEO סמנטי מכיוון שהן מקושרות בהיררכיה הקשרית. מנועי חיפוש שונים מספקים נתוני חיפוש קשורים שונים, שעוזרים להבין את ההבדלים באלגוריתמים וברשת שאילתות רחבה יותר.
עבור קידום אתרים סמנטי, חשוב לא רק להשתמש בשאילתות המקושרות בסדר היררכי אלא גם לחקור ישויות רלוונטיות והקשרים ביניהן.
בשנת 2013, גוגל ציינה את שנתה ה-15 על ידי הצגת עדכון Google Hummingbird. העדכון נועד להבין את הקשר בין שאילתות חיפוש שונות ולפרש טוב יותר את כוונת המשתמש. כתוצאה מכך, שיטות עבודה מיושנות כגון מילוי מילות מפתח וצפיפות מילות מפתח הפכו לנחלת העבר, כאשר דפי אינטרנט מקיפים ומאורגנים יותר עלו לבולטות ב-SERP (Search Engine Results Pages).
עדכון Google Hummingbird השפיע על 90% משאילתות החיפוש, והעניק לגוגל את היכולת לנתח את כוונת המשתמש ולקבוע את כוונתם האמיתית והסבירה. המעבר הזה במיקוד לכוונת המשתמש חיזק את החשיבות של SEO סמנטי.
בינה מלאכותית (AI) ועיבוד שפה טבעית (NLP) ממלאות תפקיד קריטי באלגוריתמים של SEO
גוגל משתמשת בבינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי להבין שאילתות חיפוש, להעריך את איכות הדף, לסווג תוכן ולנתח תוצאות SERP. NLP כרוך בשימוש במכונות כדי לפרש ולסווג תוכן. כדי לשפר קידום אתרים סמנטי, חשוב להכיר את שיטות ה-NLP ואת טכנולוגיות הבינה המלאכותית העדכניות ביותר.
על ידי שימוש ב-NLP, אתה יכול להבין את הקשרים בין ישויות בפיסת תוכן על ידי יצירת גרף ידע. זה עוזר לשפר את הרלוונטיות והקריאות של התוכן עבור המשתמשים. בנוסף, השימוש במילים נרדפות ובווריאציות שונות של מילות מפתח, המנותחות באמצעות ניתוח TF-IDF (Term Frequency-Inverse Document Frequency), משפר את ההבנה של נושא על ידי מנועי החיפוש ומשפר את חווית המשתמש. עם זאת, חשוב לזכור שתמיד יש ליצור תוכן עבור המשתמשים, לא רק עבור מנועי החיפוש.
הקשר בין אלמנטים של קידום אתרים בעמוד וקידום אתרים סמנטי
אלמנטים של SEO בדף ממלאים תפקיד משמעותי בקידום אתרים סמנטי. ארגון נכון של אלמנטים אלו באתר יכול לשפר את מטרת התוכן ולהעביר את המסר בצורה יעילה יותר. לדוגמה, שימוש בתגיות כותרת כדי להציג מידע חשוב תחילה, לוודא שמילים בכתובות URL, קישורים פנימיים וטקסטים של עוגן קשורות לנושא, ושימוש בתגיות Alt לתמונות יכול לתרום למבנה הרמוני יותר. ניתן גם לערוך את תגי הכותרת ותיאורי המטא בגישה סמנטית, מה שמקל על מנועי החיפוש והמשתמשים להבין את מבנה התוכן.
עץ אתר סמנטי וקידום אתרים סמנטי
קיום עץ אתר שמתיישר עם SEO סמנטי, סיווג נכון של כתובות אתרים ואתר מובנה היטב יכולים לסייע למנועי החיפוש להבין את האתר ואת ערכו. חיוני לסווג ולקשר תוכן, מוצרים ושירותים על סמך כוונות חיפוש שונות כדי ליצור מבנה ניווט ברור וקל להבנה עבור המשתמשים ולהפחית את זמן הסריקה וההערכה ואת העלות עבור מנועי החיפוש.
החשיבות של עץ אתר סמנטי
לעץ האתר יש מבנה סמנטי משלו וסיווג קישורים פנימי, שהוכח כמגדיל את מהירות האינדקס ואת מספר הדפים שנוספו לאינדקס, מכיוון שמפות אתרים קטנות יותר מורדות בתדירות גבוהה יותר על ידי מנועי החיפוש. אמנם אין הוכחות לכך שקטגוריית מפת האתר משפיעה על הדירוג, אבל קובץ אינדקס מפת אתר סמנטי יכול להקל על ניתוח דוח הכיסוי. קשר הרמוני בין תור הסריקה, עץ האתר הפנימי וקובץ האינדקס הסמנטי של מפת האתר עשוי לספק אות חיובי למנוע החיפוש הסמנטי.
הקשר בין SEO סמנטי ל-HTML סמנטי
HTML סמנטי כולל שימוש ברכיבי HTML בעלי מבנה משמעותי בדף DOM. גישה זו מאפשרת לקודד חלקי אתרים ודפי אינטרנט בהתאם לפונקציונליות שלהם, מה שמקל על סורקי מנועי החיפוש לזהות ולחשב במהירות את הרלוונטיות של כוונת החיפוש. עם HTML סמנטי, ניתן להציג בבירור את התוכן הראשי, התוכן המשלים, המחבר ואזורי הניווט, מה שמקל על מנוע החיפוש להבין את הרלוונטיות של דף האינטרנט.
SEO סמנטי ונתונים מובנים
בדומה ל-HTML סמנטי, שימוש בנתונים מובנים מאפשר הצגה מאורגנת ומובנת יותר של תוכן כתובות אתרים בפני סורקי מנועי החיפוש. זה גם מאפשר יצירת קטעי תוצאות עשירים ספציפיים לשאילתות חיפוש ולכוונות. מבנה קוד HTML עקבי ונקי, יחד עם נתונים מובנים, יכולים לספק למנועי החיפוש את ההזדמנות לסרוק ולהעריך את האתר בפחות עלות ומאמץ, מה שמוביל לתוצאות טובות יותר של אופטימיזציה למנועי חיפוש.
הקישור בין HTML סמנטי לקטעי קוד מוצגים
שימוש ב-HTML סמנטי, כגון מבנה מתאים לרשימות וטבלאות, יכול גם לסייע למנועי החיפוש בבחירת תוכן רלוונטי והצגתו בצורה נכונה בקטעי קוד מוצגים. קיים קשר ישיר בין השימוש ב-HTML סמנטי ובין חיפוש אחר קטעים מומלצים.
המפתח להיכלל בקטע ה- Featured Snippet על היקף SEO סמנטי הוא שימוש ב"משפטים מסוג שאלה" בכותרות המאמר כתגיות כותרת ומתן מידע מדעי ברמה של מומחה בפסקאות. תכונות SERP של Google כגון People Also Ask ו- Featured Snippet משפרות משמעותית את חוויית החיפוש הסמנטי. ארגון המידע באינטרנט, ה-SERP והאתר והמבנה של מפרסם התוכן עצמו קשורים זה לזה.
כדי למקסם את הנוכחות שלך בקטעים מומלצים ואנשים גם שואלים, יש ליישם טקטיקות וידע של SEO סמנטי. שאלות "גם אנשים שואלים" הן כלי מועיל להבנת המבנה הסמנטי של שאילתות.
יש הבדל בין חיפוש סמנטי ל-SEO סמנטי. קידום אתרים סמנטי הוא מונח הקשור לאופטימיזציה של חווית חיפוש ואופטימיזציה למנועי חיפוש ומבוצע על ידי מומחי קידום אתרים. בינתיים, חיפוש סמנטי הוא חלק מהעיצוב, התוכן והפונקציות של דף התוצאות של מנוע החיפוש והוא מבוצע על ידי יוצרי מנועי חיפוש, מעצבים ומתכנתים.
חיפוש סמנטי ו-SEO סמנטי מחוברים, וקידום אתרים סמנטי הוא לא רק יצירת אסטרטגיית תוכן לגישת קידום אתרים הוליסטית. המושג הסמנטי קיים בכל היבטי החיים, ובאופן טבעי בני אדם מבינים אלמנטים במבנה הסמנטי. לאלגוריתמים יש גם את היכולת להבין את האלמנטים הללו בצורה יעילה יותר ובעלות נמוכה יותר.
סיכום
על ידי שילוב מערכת חשיבה סמנטית, SEO סמנטי משפר חשיבה ביקורתית ואנליטית לקידום אתרים הוליסטי ומשפר את יכולת ההבנה של מנוע החיפוש. ניתן לחלק אלגוריתמים ל"יצירתי" ו"סמנטי". "אלגוריתמים סמנטיים" מזהים דפוסים ומחלצים הבדלים ביניהם, בעוד "אלגוריתמים יצירתיים" יוצרים דפוסים שונים מההבדלים הללו. רוב מנועי החיפוש, כולל גוגל, משתמשים באלגוריתמים סמנטיים שיכולים לזהות הבדלים מבוססי דפוסים.