ChatGPT קידום אתרים SEO
ChatGPT ככלי לקידום אתרים ותוכן
הקשר בין ChatGPT קידום אתרים ב2023
הכנו רשימה של אפשרויות שימוש בצ'אט GPT לקידום אתרים ב2023:
- טביעת רגל אלגוריתמית עשויה לחשוף את התוכן של-ChatGPT
- כיצד להשתמש ב-ChatGPT לקידום אתרים
- מחקר על זיהוי תוכן AI במנועי החיפוש
ChatGPT הוא צ'אט-בוט של בינה מלאכותית דרכו ניתן להנחות ולבצע משימות כמו כתיבת מאמרים. יש סוגיות רבות שכדאי להבין לפני קבלת החלטה כיצד להשתמש בצאט GPT עבור תוכן וקידום אתרים.
האיכות של תוכן ChatGPT מדהימה, ולכן יש לשקול להשתמש בו למטרות SEO.
בוא נראה בדיוק מה ניתן להשיג עם Chat GPT
למה צ'אט GPT ? ולאיזה תוצאה ניתן להגיע?
בקצרה- ChatGPT הוא סוג של למידת מכונה הנקראת מודל למידת שפה גדול או LLM.
מודל למידה גדול הוא מודל בינה מלאכותית שמאומן ללמוד כמויות אדירות של נתונים, ובהמשך מסוגל לחזות מהי המילה הבאה במשפט.
ככל שהוא מאומן ליותר נתונים על מגוון סוגי משימות, הוא מסוגל לבצע פונקציות מתקדמות כמו כתיבת מאמרים לקידום אתרים.
לפעמים מודלים של שפה גדולים מגיעים ליכולות בלתי צפויות.
אוניברסיטת סטנפורד כותבת על האופן שבו עלייה בנתוני ההדרכה אפשרה ל-GPT-3 לתרגם טקסט מאנגלית לצרפתית, למרות שהתוכנה לא הוכשרה במיוחד לבצע את המשימה הזו.
דגמי שפה גדולים כמו GPT-3 (ו-GPT-3.5 שעומד בבסיס ChatGPT) אינם מאומנים לבצע משימות ספציפיות.
הם מאומנים עם מגוון רחב של ידע שאותו הם יכולים ליישם בתחומים אחרים.
זה דומה לאופן שבו אדם לומד. לדוגמה, אם אדם לומד את יסודות עבודת נגרות, הוא יכול ליישם את הידע הזה כדי לבנות שולחן, למרות שאותו אדם מעולם לא למד באופן ספציפי כיצד לעשות את זה
GPT-3 פועל בדומה למוח אנושי בכך שהוא מכיל ידע כללי שניתן ליישם על משימות מרובות.
ChatGPT משלב מודל שפה גדול נוסף בשם InstructGPT, אשר הוכשר לקבל הנחיות מבני אדם ונותן תשובות ארוכות לשאלות מורכבות.
היכולת הזו לעקוב אחרי הוראות גורמת ל-ChatGPT לדעת לקבל הוראות ליצירת מאמר כמעט על כל נושא ולעשות זאת בכל דרך שתציינו.
המכונה מסוגלת לכתוב כתבה במסגרת הבקשות – כמו ספירת מילים ספציפית ושכוללת נקודות מוגדרות ע"י המשתמש.
דברים שכדאי לכם לדעת על CHATGPT וקידום אתרים
ChatGPT יכול לכתוב מאמרים וכתבות כמעט על כל נושא מכיוון שהמודל מאומן על מגוון רחב של טקסטים הזמינים לקהל הרחב ברחבי האינטרנט.
כפי שניתן לחשוב, ישנן מגבלות ל-ChatGPT שחשוב לדעת לפני שמחליטים להשתמש בו בקידום אתרים SEO.
המגבלה הגדולה ביותר היא ש-ChatGPT אינו כלי אמין להפקת מידע מדויק ורלוונטי. הסיבה שהוא לא מדויק היא כי המודל מנבא רק את מילים שצריכות להגיע אחרי המילה האחרונה במשפט על הנושא הנתון.
נתון זה צריך להיות עניין מרכזי עבור כל מי שמעוניין ליצור תוכן איכותי.
ChatGPT מתוכנת כדי להימנע מסוגים מסוימים של תוכן
לדוגמה, ChatGPT מתוכנת במיוחד כדי לא ליצור טקסט בנושאים של אלימות, מין מפורש ותוכן מזיק כמו הוראות כיצד לבנות מטען חבלה.
ChatGPT לא מודע לאירועים עכשוויים
מגבלה נוספת היא שהוא אינו מודע לתוכן כלשהו שנוצר לאחר 2021.
הכלי תוכנת לשימוש בעזרת בסיסי נתונים עד שנת 2021.
אז אם התוכן שלכם צריך להיות עדכני, ייתכן ש-ChatGPT לא יהיה שימושי.
ל-ChatGPT יש הטיות מובנות
מגבלה חשובה שצריך להיות מודעים אליה היא שCHATGPT מאומן להיות מועיל, אמיתי ולא מזיק.
אלה לא רק אידיאלים, הם הטיות מכוונות שמובנות בלימוד המכונה.
נראה שהתכנות הלא מזיק בכוונת תחילה גורם לפלט להימנע משליליות.
באופן כללי, זה דבר טוב אבל זה גם משנה את קונוטציית המאמר שעשוי להיות ניטרלי באופן חסר משמעות.
באופן דיבור יש לקחת את ההגה ולהגיד מפורשות ל-ChatGPT לנסוע בכיוון הרצוי.
הנה דוגמה לאופן שבו ההטיה משנה את הפלט:
ביקשתי מ-ChatGPT לכתוב סיפור בסגנון שני סופרים שונים.
לשני הסיפורים היו סופים אופטימיים שלא היו אופייניים לשני הסופרים.
על מנת לקבל פלט שתואם את הציפיות שלי הייתי צריך להדריך את ChatGPT עם הנחיות מפורטות כדי למנוע סופים אופטימיים וכדי שהסוף בסגנון אופטימי ימנע פתרון לסיפור לא אופטימי.
השורה התחתונה היא של ChatGPT יש הטיות מובנות ושצריך להיות מודעים לאופן שבו הן עשויות להשפיע על הפלט.
ChatGPT דורש הוראות מפורטות ביותר בשביל להגיע לכוונת החיפוש המדוייקת
ChatGPT דורש הוראות מפורטות על מנת ליצור תוכן באיכות גבוהה יותר – שיש לו סיכוי גדול יותר להיות מקורי או לקחת נקודת מבט ספציפית.
ככל שהתוכנה תקבל יותר הוראות כך הפלט יהיה מתוחכם יותר.
האילוץ הזה הוא גם יתרון וגם חיסרון – גם כוח וגם מגבלה שצריך להיות מודעים אליהם.
ככל שיש פחות הוראות בבקשה לתוכן כך גדל הסיכוי שהפלט יהיה דומה לפלט עם בקשה אחרת כללית.
כמבחן, העתקתי את השאילתה ואת הפלט שמספר אנשים פרסמו עליהם בפייסבוק.
כששאלתי את ChatGPT את אותה שאילתה בדיוק, המכונה הפיקה מאמר מקורי לחלוטין שבנוי במבנה דומה.
המאמרים היו שונים אך חלקו את אותו מבנה ונגעו בתתי נושאים דומים אך עם 100% מילים שונות.
ChatGPT נועד לבחור מילים אקראיות לחלוטין בעת חיזוי מה צריכה להיות המילה הבאה במאמר, כך שזה הגיוני שהיא לא תעשה העתקת תוכן.
אבל העובדה שבקשות דומות מייצרות מאמרים דומים מדגישה את המגבלות של פשוט לבקש ולקבל את הפלט שאתם רוצים במדויק.
האם ניתן לזהות תוכן ChatGPT?
חוקרים בגוגל ובארגונים אחרים עבדו במשך שנים רבות על אלגוריתמים לזיהוי מוצלח של תוכן שנוצר בינה מלאכותית.
ישנן מאמרי מחקר רבים בנושא ואני אתזכר מאמר מסויים ממרץ 2022 שהשתמש בפלט מ-GPT-2 ו-GPT-3.
החוקרים בדקו כדי לראות אילו סוגי ניתוח יכולים לזהות תוכן שנוצר בעזרת בינה מלאכותית שהשתמשו באלגוריתמים שנועדו להתחמק מזיהוי.
הם בדקו אסטרטגיות כמו שימוש באלגוריתמים של BERT כדי להחליף מילים במילים נרדפות, עוד אחת שהוסיפה שגיאות כתיב, בין שאר האסטרטגיות.
מה שהם גילו הוא שכמה מאפיינים סטטיסטיים של הטקסט שנוצר בינה מלאכותית כגון מדד Gunning-Fog ומדד פלש היו שימושיים לניבוי אם טקסט נוצר במחשב, גם אם הטקסט הזה השתמש באלגוריתם שנועד להתחמק מזיהוי.
חותמת מים בלתי נראית
מעניין יותר הוא שחוקרים של OpenAI פיתחו סימון מים קריפטוגרפי שיסייע בזיהוי תוכן שנוצר באמצעות מוצר OpenAI כמו ChatGPT.
מאמר אחרון הפנה את תשומת הלב לדיון של חוקר OpenAI, הזמין בסרטון שכותרתו, Scott Aaronson Talks AI Safety.
החוקר קובע כי שיטות בינה מלאכותיות אתיות כגון סימון מים יכולות להתפתח להיות תקן תעשייתי באופן שבו Robots.txt הפך לסטנדרט לזחילה אתית.
הוא טען:
"…ראינו במהלך 30 השנים האחרונות שמנועי החיפוש באינטרנט יכולים להסכים על סטנדרטים מינימליים מסוימים, בין אם בגלל חשש לתביעה, רצון להיראות כשחקן אחראי או כל דבר אחר.
דוגמה פשוטה אחת תהיה robots.txt: אם אתה רוצה שהאתר שלך לא יתווסף על ידי מנועי חיפוש, אתה יכול לציין זאת, ומנועי החיפוש הגדולים יכבדו זאת.
באופן דומה, אתה יכול לדמיין משהו כמו סימון מים או חתימה – אם היינו מצליחים להדגים את זה ולהראות שזה עובד ושזה זול ולא פוגע באיכות הפלט ולא צריך הרבה חישוב וכן הלאה – ש זה פשוט יהפוך לסטנדרט בתעשייה, וכל מי שירצה להיחשב לשחקן אחראי יכלול את זה".
סימון המים שפיתח החוקר מבוסס על קריפטוגרפיה. כל מי שיש לו את המפתח יכול לבדוק מסמך כדי לראות אם יש לו את סימן המים הדיגיטלי שמראה שהוא נוצר על ידי AI.
הקוד יכול להיות בצורה של אופן השימוש בסימני פיסוק או בבחירת מילים, למשל.
הוא הסביר כיצד פועל סימון מים ומדוע זה חשוב:
"הפרויקט העיקרי שלי עד כה היה כלי לסימון מים סטטיסטי של הפלטים של מודל טקסט כמו GPT.
בעיקרון, בכל פעם ש-GPT מייצר טקסט ארוך, אנחנו רוצים שיהיה אות סודי שלא ניתן להבחין בו בבחירות המילים שלו, שבו אתה יכול להשתמש כדי להוכיח מאוחר יותר כי כן, זה הגיע מ-GPT.
אנחנו רוצים שיהיה הרבה יותר קשה לקחת פלט GPT ולהעביר אותו כאילו הוא בא מאדם.
זה יכול להיות מועיל למניעת העתקת תוכן אקדמי, מן הסתם, אבל גם, למשל, יצירת תעמולה המונית – תגובות זבל בכל בלוג בהערות שנראות קשורות לנושא התומכות בפלישה של רוסיה לאוקראינה, אפילו בלי בניין מלא בטרולים במוסקבה.
או התחזות לסגנון הכתיבה של מישהו כדי להפליל אותו.
כל אלה הם דברים שאולי תרצה להקשות יותר, נכון?"
החוקר שיתף כי סימון מים מביס מאמצים אלגוריתמיים להתחמק מגילוי.
האם כדאי לכם להשתמש ב-AI למטרות SEO וקידום אתרים?
תוכן AI ניתן לזיהוי
אנשים רבים טוענים שאין דרך לגוגל לדעת אם תוכן נוצר באמצעות AI.
אני לא מבין למה מישהו עשוי להחזיק בדעה כזאת כי זיהוי תוכן בינה מלאכותית הוא נושא שכבר פחות או יותר נפתר בעבר.
ניתן לזהות אפילו תוכן שמשתמש באלגוריתמים נגד זיהוי.
זיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונה היה נושא למחקר שנמשך שנים רבות, כולל מחקר על איך לזהות תוכן שתורגם משפה אחרת.
תוכן שנוצר אוטומטית מפר את ההנחיות של Google?
ג'ון מולר מגוגל באפריל 2022 אמר שתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית מפר את ההנחיות של גוגל.
"עבורנו, אלה עדיין ייכללו בקטגוריה של תוכן שנוצר אוטומטית, וזה משהו שהיה לנו בהנחיות למנהלי אתרים כמעט מההתחלה.
אנשים יצרו באופן אוטומטי תוכן בהרבה דרכים שונות. ועבורנו, אם אתה משתמש בכלי למידת מכונה כדי ליצור את התוכן שלך, זה בעצם אותו דבר כאילו אתה רק מערבב מילים, או מחפש מילים נרדפות, או עושה את תרגילי התרגום שאנשים נהגו לעשות. מסוג הדברים האלה.
החשד שלי הוא שאולי איכות התוכן מעט טובה יותר מכלי בית הספר הישנים באמת, אבל עבורנו זה עדיין תוכן שנוצר אוטומטית, וזה אומר שמבחינתנו זה עדיין בניגוד להנחיות למנהלי אתרים. אז היינו רואים בזה ספאם".
גוגל עדכנו לאחרונה את קטע התוכן "נוצר אוטומטי" בדף המפתחים שלהם בנושא ספאם.
"תוכן שנוצר באופן אוטומטי (או "נוצר אוטומטי") הוא תוכן שנוצר באופן תכנותי מבלי לייצר שום דבר מקורי או להוסיף ערך מספיק;"
גוגל עדכנו את המשפט הזה כך שיכלול את המילה "ספאמי":
"תוכן שנוצר באופן אוטומטי (או "נוצר אוטומטי") הוא תוכן שנוצר באופן תוכניתי מבלי לייצר שום דבר מקורי או להוסיף ערך מספיק;"
נראה שהשינוי הזה מבהיר שעצם היותו של תוכן שנוצר אוטומטית לא הופך אותו לספאמי. היעדר כל תוספות הערך ואיכויות ה"ספאמי" הכלליות הוא שהופך את התוכן הזה לבעייתי.
ChatGPT עשוי בשלב מסוים להכיל סימן מים או חותמת
לבסוף, חוקר OpenAI אמר (כמה שבועות לפני שחרורו של ChatGPT) שסימוני מים "בתקווה" יגיעו בגרסה הבאה של GPT.
כך ש-ChatGPT עשוי בשלב מסוים להשתדרג עם סימון מים, אם הוא עדיין לא מסומן.
השימוש הטוב ביותר ב-AI לקידום אתרים
השימוש הטוב ביותר בכלי בינה מלאכותית הוא להגדלת קידום אתרים באופן שהופך את העובד ליותר פרודוקטיבי. זה בדרך כלל כולל לתת ל-AI לעשות את העבודה המייגעת של מחקר וניתוח.
סיכום דפי אינטרנט ליצירת מטא תיאור יכול להיות שימוש טוב, מכיוון שגוגל אומרת במפורש שזה לא נוגד את ההנחיות שלה.
שימוש ב-ChatGPT ליצירת מתווה או תקציר תוכן עשוי להיות שימוש מעניין.
העברת יצירת תוכן לבינה מלאכותית ופרסום שלו כפי שהוא עשוי להיות לא השימוש היעיל ביותר בבינה מלאכותית אם לא נבדק לראשונה על איכות, דיוק ויעילות.